25 Şubat 2011 Cuma

otobüsten nefret ediyoruz, biz.

selamlar,
bugun en lanet ettiğim bir şeyden söz etmek istedim. OTOBÜS.
şimdi sosyoloji okuduğumdan ötürü, toplumu incelemeye otobüsün içinde ki minik topluluklardan başladım. otobüs anılarımı yazsam kitap olur o derece.çünkü evim erenköyde okulumda beşiktaş-bomonti arası gidip geldiğinden bu otobüslerle fazla haşır neşir oldum. bizim evin oradan 4 adet güzide otobüs geçmekte. 112-2-17-202. şimdi bu güzide otobüsleri açıklamak istiyorum.

112
bu en sevdiğim olan bostancı-taksim arası çalışan çok hoş bir otobüstür. sabah çekilmez, trafiğe girmeye gerek yok ama öğlen çok tatlı olur hele yol boşsa yarım saatte beşiktaşa akarsın. ama öğlen saatinde yaşlı örgütü biniyor sanırsam buna çünkü otobüste bir tane bile genç göremezsinizdir. abi ölecekler nerdeyse ama taksime gitmeyi biliyorlar neyse konum bu değil. genelde boş olur tıkış tıkış olan bir otobüs olmadığından rahatça bir yolculuk yapabilirsin. ama geçen gün çok doluydu ve hava da yağmurluydu o günü anlatmak istiyorum. bekledim bekledim yarım saat kadar neyse geldi bindim bu arada yaşlı bir teyze beni ittirerek önüme geçti, sinirlenip allah belanı versin dedim neyse arkaya ilerledim. diğer yazımda melis adlı arkadaşımdan bahsetmiştim o benden 7 durak sonra falan biniyor o bindi ama otobüs o kadar dolu ki yanıma gelemedi önde kaldı bende arkada. sonrasında biz melisle mesajlaşmaya başladık, çünkü trafik var, sıkıldık falan filan. sonra burda kadın fenalaştı diye msj attı. dedim kadın şişman gözlüklü yaşlı mıydı? nereden bildin lan dedi. bedduamın tuttuğunu o an anladım, gerçekten allah belasını veriyor muydu? çok üzüldüm töbe dedim kadın iyileşti. neyse otobüste haşin yolculuğumuz devam ederken önümde duran bir kız vardı, cam buğulanmış cama fransızca bişiler yazdı sonra "hide and seek" yazdı falan dalga geçtim. neyse 112 böyle bir otobüs. severim kendisini iyi anlaşıyoruz bence.

2
2 numaralı otobüs en laneti falan sanırım. her zaman kalabalık olmaktadır. üsküdar-bostancı hattı çalışır. geçen sene çok kullanıyorduk ama bu seene çok dolu olduğundan dolayı melis hanım bıkbık ediyor ki haklı. bir de hep kapalılar falan oluyor garip bi otobüs bence. kullanmamaya gayret ediyoruz. hayırlısı.

202
bu otobüsümüz taksim- bostancı hattında çalışmakta ama 112den farkı mecidiyeköyden gitmesi ve çift katlı olması. çift katlı olduğu için cebi yaktığından ötürü, pek kullanmayı terciih etmediğim otobüstür. çok sık geçer, her zaman oturacak yer bulursun falan. ha bir de sabahları 10 a kadar ikinci köprüden basar, rumeli hisarı falan iki manzara görürsün sabah sabah mutlu olursun falan. öyle bir otobüs. tercih edilmez.

17
bu otobüsün allah belasını versin. hayatımda 17 kadar nefret ettiiğim bir otobüs daha yoktur. beklersin, gelir hemen ama adım atabilene aşkolsun. hayatımda 17 kadar nalet bir otobüs gördüğümü hatırlamıyorum, boş görmedim hiç. hıncahınc doludur. yaşlı çok vardır falan filan. geçen sene okuldan çıkmışım yorgunum, hasta gibiyim, ilk duraktan binmişim oturayım da rahat gideyim diye sonra allahın belası yaşlı amca diibimde dikildi, geldi kalk falan dedi bana ay nasıl sinirlendim anlatamam, orada ağlayabilirdim yani, mecburen verdim yerimi, devam ederken adama kötü kötü bakış attım hep. sonra da geç otur istiyosan dedi bide göt oğlanı. velhasıl 17den nefret ediyorum diye grup açsam facebookta. baya kişi katılır falan. ayrıca pis kokar, geçen çamaşır suyuyla karışık temizlikçi kokuyordu, bugun yaşlı amca böyle ne yediyse artık ondan kokuyodu, inene kadar akla karayı seçtim.


son olarak bir kaç şeyden bahsetmek istiyorum
otobüslerde bibuçukluk koltuğa oturan şişman teyze/amca hiç yer bırakmıyor ya o an çok üzülüyorum.
camlar açık esiyor püfür püfür koku gidiyor, biri ordan kapattırıyor ya ona da üzülüyorum.
otobüs bekliyosun, bekliyosun, bekliyosun.... aslında başka bir otobüse binip aktarma şansın var ama o kadar beklemişim biraz daha bekleyeyim binmeyeyim falan diyosun, sonra tüm umutlarını yitirip başka bir otobüse biniyorsun ama binerkende gözün hep arkada ya gelirse falan diye. sonra diğer otobüse biniyorsun bi bakıyorsun arkada senin otobüs! bence yaşlar sicim olmalı o an diye düşünüyorum.

bu güzide cover şiirimle de yazımı noktalamak istiyorum.
orada bir otobüs var uzakta
o otobüs bizim otobüsümüzdür
binmesekte, inemesekte
o otobüs bizim otobüsümüzdür
laylaylaylaylay.

saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder